In Luwio kan je reservaties terugvinden op verschillende plaatsen, afhankelijk van wat je precies zoekt. Er bestaan reservaties in de context van zaalverhuur, of in de context van materiaalverhuur en evenzeer in de context van
INHOUDSOPGAVE
Waar kan je reservaties vinden?
In het menu onder "Aanbod" - reservaties op activiteiten (vb speelpleinen, opvang, ...)
- Hier kan je per activiteit of product bekijken welke reservaties er al gemaakt zijn.
- Onder de activiteit (periode) ga je naar momenten.
- Per moment vindt je de reservaties onder boekingen.
- Je kan een reservatie bewerken of annuleren indien nodig.
In het menu onder "Dossiers"
- Hier worden alle boekingen en reservaties van klanten(verenigingen, bedrijven, grote groepen, ...) overzichtelijk gebundeld.
- Zoek op naam of filter op datum om een specifieke reservatie te vinden.
In het menu onder "Kalender"
- De kalender geeft een visueel overzicht van alle gemaakte reservaties per dag.
- Handig als je snel wil zien welke accommodaties of monitoren beschikbaar zijn.
- Je kan de filter gebruiken om het scherm aan te passen aan jouw wensen.
- In het menu onder "Resources"
- Waar je de resources kan instellen kan je ook een overzicht opvragen.
- Er zijn verschillende kalenders beschikbaar, maand, week, dag, lijn en lijst.
- Opgelet, via dubbelklik kan je in het folderstructuur van de resources navigeren.
Duid 1 of meerdere resources aan en klik op toon reservaties.
- Bij de klantgegevens ("Klanten" > Personen/Organisaties)
- Als je een specifieke klant zoekt, kan je in de klantfiche de bijbehorende reservaties terugvinden.
Groeperingen in dossiers moet zelf aangemaakt worden, Dit gebeurt niet automatisch.
Er zijn twee typen reserveringen mogelijk binnen het systeem:
Interne en externe reservaties in Luwio.
Interne reservatie
Een interne reservatie wordt gebruikt voor interne doeleinden en vereist geen selectie van een klant of tarief. Aangezien er geen facturatie aan de klant plaatsvindt, is deze optie ideaal voor intern gebruik binnen de organisatie.
vb. een poetsbeurt, waardoor de resource niet beschikbaar is.
Externe reservatie
Een externe reservatie is een betaalde boeking en vereist extra informatie:
- Aanbod: Kies de accommodatie en het bijbehorende tarief.
- Klant: De klant ontvangt een betalingsuitnodiging.
- Deelnemer: Geef aan voor wie de reservatie bedoeld is.
Belangrijk: Bij elke boeking genereert het systeem standaard een verkoopitem. Dit is geen factuur, maar kan indien nodig worden omgezet naar een factuur.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren