Inleiding
Er bestaan verschillende aanbodtypes. Deze worden bij de opstart door de medewerkers van Luwio ingesteld in samenspraak met u. Achter deze types zit bepaalde functionaliteit, zoals bijvoorbeeld "Krijgen de deelnemers een fiscale attest?" Op de front-office (webshop) kan u deze aanbodtypes ook terugvinden. Binnen elk van deze aanbodtypes kan u de product templates en periodes terugvinden.
Verschillende aanbodtypes.
Hieronder zie je een aantal voorbeelden van aanbod en hoe ze er uit gaan zien.

Functionaliteiten per soort aanbod
De configuratie van elk soort aanbod bepaalt welke functionaliteiten beschikbaar zullen zijn, zoals:
- Anonieme aankoop – Voor producten die die zonder account kunnen worden aangekocht. (bijvoorbeeld tickets voor een eenmalige activiteit.)
- Wachtlijst – Wachtlijst activeren indien nodig.
- Vragenlijsten mogelijk?
- Deelnemersinformatie – Extra informatie vragen in verband met de deelnemers.
Opgelet: De configuratie van een type is enkel aanpasbaar door de medewerkers van Luwio!
Aanbod
Elk type dienst dat je aanbiedt, wordt ingevoerd als een product. Dit kan bijvoorbeeld zijn:
- Een activiteit (bv. een sportkamp)
- Materiaalverhuur (bv. een set sportuitrusting)
- Zaalverhuur (bv. een vergaderzaal)
Producten worden per type gepubliceerd op de website, zodat eindgebruikers ze eenvoudig kunnen vinden en reserveren.
Periodes
Eindgebruikers schrijven zich altijd in per periode. Dit betekent dat:
- Een periode eenmalig kan zijn, zoals een sportkamp van één week of een workshop van één dag.
- Een periode ook doorlopend kan zijn, zoals een wekelijkse sportles.
- Belangrijk: De eindgebruiker betaalt één vaste prijs voor de hele periode, ongeacht het aantal momenten.
Momenten
Momenten zijn de specifieke dagen waarop een product doorgaat.
- Voor een sportles: Elke dinsdag van 16:00 – 17:00.
- Voor een sportkamp van één week: Vijf momenten binnen die week.
Automatisering & aanpassingen
- Momenten worden automatisch aangemaakt op basis van de periode.
- Sluitingsdagen en verlofperiodes worden automatisch uitgesloten.
- U kunt handmatig momenten toevoegen of verwijderen indien nodig.
- Aanpassingen aan momenten beïnvloeden de prijs niet.
Een aantal voorbeelden
Voorbeeld 1: Sportkamp ‘Zomerfun 2025’
Aanbod
Sportkamp ‘Zomerfun 2025’ – Een actieve vakantieweek voor kinderen van 8 tot 12 jaar, met sport en spel.
Periode
- Datum: 7 juli 2025 – 11 juli 2025 (één volledige week)
- Type:Eenmalige periode (een sportkamp dat slechts één keer plaatsvindt)
- Prijs: €150 per deelnemer (voor de hele week)
Momenten
Dit sportkamp heeft 5 momenten, namelijk de dagen waarop activiteiten plaatsvinden:
- Maandag 7 juli 2025: 09:00 – 16:00
- Dinsdag 8 juli 2025: 09:00 – 16:00
- Woensdag 9 juli 2025: 09:00 – 16:00
- Donderdag 10 juli 2025: 09:00 – 16:00
- Vrijdag 11 juli 2025: 09:00 – 16:00
Als er op woensdag 9 juli een feestdag zou vallen, dan wordt dit moment automatisch gedeactiveerd en kan de organisator beslissen om een alternatief moment toe te voegen.
Inschrijving geldt voor de hele periode (alle 5 momenten). De prijs blijft hetzelfde, ongeacht of een deelnemer op alle momenten aanwezig is.
Voorbeeld 2: 'Wekelijkse Karateles'
Aanbod
Karatelessen voor beginners – Een wekelijkse les waarin kinderen de basisprincipes van karate leren.
Periode
- Startdatum: 3 september 2025
- Einddatum: 17 december 2025
- Type: Doorlopende periode (wekelijks terugkerende activiteit)
- Prijs: €120 per deelnemer (voor de hele periode, ongeacht het aantal lessen)
Momenten
De karatelessen vinden elke dinsdag plaats binnen de opgegeven periode:
- Dinsdag 3 september 2025: 18:00 – 19:00
- Dinsdag 10 september 2025: 18:00 – 19:00
- Dinsdag 17 september 2025: 18:00 – 19:00
- Laatste les: dinsdag 17 december 2025
Sluitingsdagen (bv. feestdagen of schoolvakanties) worden automatisch gedeactiveerd. Organisatoren kunnen indien nodig extra momenten toevoegen of lessen verplaatsen. De prijs blijft vast, zelfs als een deelnemer een les mist.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren