Welke e-mails worden automatisch verstuurd via Luwio?
Verificatiecode
Deze e-mail wordt verstuurd bij het aanmaken van een login, zowel via MBP (Mijn Burgerprofiel) alsook zonder MBP.
Boekingsbevestiging
Deze e-mail wordt verzonden wanneer een verkoop is betaald.

1️⃣ Automatisch betalingsverzoek bij nieuwe verkoop
- Dit wordt automatisch uitgestuurd de ochtend na de dag van aanmaak.
- Voorwaarden:
- De verkoop is nog niet betaald.
- Er is nog geen betalingsverzoek handmatig verzonden.
2️⃣ Handmatig betalingsverzoek versturen
- Hoe?
- Via de back-office (admin):
- Ga naar Verkoop → Detail → Transacties
- Verstuur het betalingsverzoek
- Via de back-office (admin):
3️⃣ Betalingsverzoek na van wachtlijst naar boeking te gaan
- Wanneer?
- Klant wordt van de wachtlijst gehaald en doorgeschoven naar de boeking.
- Er is nu een plek gereserveerd voor 7 dagen.
4️⃣ Automatische herinnering bij openstaande betaling
- Wanneer?
- 28 dagen na het versturen van een betalingsverzoek.
- Alleen als de betaling nog niet voltooid is.
In het kort
| Situatie | Verzendwijze | Verzending | E-mailtekst |
|---|---|---|---|
| Nieuwe verkoop | Automatisch | Ochtend na aanmaak | Bevestiging + betaalknop |
| Handmatig betalingsverzoek | Handmatig via backoffice | Handmatig door admin | Bevestiging + betaalknop |
| Van wachtlijst gehaald | Automatisch | Direct na vrijgekomen plaats | Plaats gereserveerd voor 7 dagen + betaalknop |
| Herinnering | Automatisch | 28 dagen na eerste verzoek | Openstaande boeking + betaalknop |

Aanvraag BIS-nummer
Bij bepaalde acties binnen de applicatie kan het nodig zijn om een BIS-nummer aan te vragen. Dit gebeurt via een online formulier dat beschikbaar is op verschillende plaatsen in de applicatie.
Waar kan een BIS-nummer worden aangevraagd?
Bij het toevoegen van een familielid
- Op de website, onder het veld Rijksregisternummer (RRN), wordt een link getoond om een BIS-nummer aan te vragen.
Op het gebruikersprofiel
- Als een account is aangemaakt zonder ingevuld Rijksregisternummer, verschijnt er onder het RRN-veld een link naar het aanvraagformulier.
Tijdens een inschrijving
- Indien een deelnemer geen Rijksregisternummer heeft, wordt ook hier onder het RRN-veld een link naar het aanvraagformulier getoond.
Wat gebeurt er na het indienen van de aanvraag?
- Na het invullen van het formulier ontvangt de ingelogde persoon een bevestigingsmail.
- Tegelijkertijd wordt er een melding gestuurd naar de verantwoordelijke SV-locatie.
De klant zou de volgende mail moeten ontvangen:

Mail die de locatieverantwoordelijke ontvangt:

Herinneringsmail medische fiche (vragenlijst):
- Elke maandagochtend ontvangen gebruikers met een boeking in status "In afwachting" of "Bevestigd", waarvoor de medische fiche nog niet is ingevuld, een herinneringsmail.
Wat staat er in de mail?
- Een melding dat de vragenlijst nog moet worden ingevuld.
- Een directe link naar het profiel om de fiche in te vullen.

Goedkeuring of weigering van een brevet
Wanneer een gebruiker een brevet toevoegt aan zijn/haar profiel, kan dit aan de admin-zijde worden beoordeeld.
Proces:
- Een admin keurt het brevet goed of weigert het via de backoffice.
- De gebruiker ontvangt automatisch een e-mail met de beslissing.
Inhoud van de mail:
- Bij goedkeuring:
"Je brevet is succesvol goedgekeurd en toegevoegd aan je profiel." - Bij weigering:
"Je brevet is niet goedgekeurd. Neem contact op voor meer informatie."
Door deze notificatie blijft de gebruiker op de hoogte van de status van het brevet.


Beschikbaarheid van het ziekenfondsattest
Proces:
- 7 dagen na de einddatum van een product waarvoor een ziekenfondsattest wordt voorzien, ontvangt de gebruiker automatisch een e-mail.
- In deze e-mail wordt vermeld dat het ziekenfondsattest beschikbaar is om te downloaden.

Dossiers – Verzending van de eerste offerte
Proces:
- Wanneer een dossier wordt aangemaakt, wordt de eerste offerte opgemaakt en verzonden naar de klant.
- De klant ontvangt een e-mail met de offerte als bijlage.

Wanneer de klant de offerte aanvaardt, wordt het dossier goedgekeurd.
De klant ontvangt een automatische e-mail ter bevestiging van de goedkeuring van het dossier.

Weigering van het dossier
Proces:
- Wanneer de klant de offerte niet aanvaardt en geen wijzigingen vraagt, wordt het dossier geweigerd.
- De klant ontvangt een e-mail ter bevestiging van de weigering van het dossier.

Annulering van het dossier door de klant
Proces:
- Als een klant besluit om het dossier te annuleren, wordt het dossier geannuleerd in het systeem.
- De klant ontvangt een e-mail ter bevestiging van de annulering.

Facturen – Communicatie bij verzending
Afhankelijk van het type factuur wordt de klant via e-mail geïnformeerd. Hieronder de standaardteksten voor de verschillende factuurtypes:
Voorschotfactuur
Tekst in e-mail:"In bijlage vindt u de opgestelde voorschotfactuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."
Factuur
Tekst in e-mail:"In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."
Creditnota
Tekst in e-mail:"In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij betalen u deze zo snel mogelijk terug."
Contante betaling
Tekst in e-mail:"In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."
(zelfde als voor een gewone factuur)Creditnota bij contante betaling
Tekst in e-mail:"In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij betalen u deze zo snel mogelijk terug."
(zelfde als voor een creditnota)
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren