Automatische communicatie

Gemaakt door Taco Orens, Gewijzigd op Di, 16 Sep om 4:01 PM op Taco Orens

Welke e-mails worden automatisch verstuurd via Luwio?


Verificatiecode


Deze e-mail wordt verstuurd bij het aanmaken van een login, zowel via MBP (Mijn Burgerprofiel) alsook zonder MBP.


 


Boekingsbevestiging


Deze e-mail wordt verzonden wanneer een verkoop is betaald.



1️⃣ Automatisch betalingsverzoek bij nieuwe verkoop

  • Dit wordt automatisch uitgestuurd de ochtend na de dag van aanmaak.
  • Voorwaarden:
    • De verkoop is nog niet betaald.
    • Er is nog geen betalingsverzoek handmatig verzonden.

2️⃣ Handmatig betalingsverzoek versturen

  • Hoe?
    • Via de back-office (admin):
      • Ga naar Verkoop → Detail → Transacties
      • Verstuur het betalingsverzoek

3️⃣ Betalingsverzoek na van wachtlijst naar boeking te gaan

  • Wanneer?
    • Klant wordt van de wachtlijst gehaald en doorgeschoven naar de boeking.
    • Er is nu een plek gereserveerd voor 7 dagen.

4️⃣ Automatische herinnering bij openstaande betaling

  • Wanneer?
    • 28 dagen na het versturen van een betalingsverzoek.
    • Alleen als de betaling nog niet voltooid is.

In het kort

SituatieVerzendwijzeVerzendingE-mailtekst
Nieuwe verkoopAutomatischOchtend na aanmaakBevestiging + betaalknop
Handmatig betalingsverzoekHandmatig via backofficeHandmatig door adminBevestiging + betaalknop
Van wachtlijst gehaaldAutomatischDirect na vrijgekomen plaatsPlaats gereserveerd voor 7 dagen + betaalknop
HerinneringAutomatisch28 dagen na eerste verzoekOpenstaande boeking + betaalknop



Aanvraag BIS-nummer

Bij bepaalde acties binnen de applicatie kan het nodig zijn om een BIS-nummer aan te vragen. Dit gebeurt via een online formulier dat beschikbaar is op verschillende plaatsen in de applicatie.

Waar kan een BIS-nummer worden aangevraagd?

  1. Bij het toevoegen van een familielid

    • Op de website, onder het veld Rijksregisternummer (RRN), wordt een link getoond om een BIS-nummer aan te vragen.
  2. Op het gebruikersprofiel

    • Als een account is aangemaakt zonder ingevuld Rijksregisternummer, verschijnt er onder het RRN-veld een link naar het aanvraagformulier.
  3. Tijdens een inschrijving

    • Indien een deelnemer geen Rijksregisternummer heeft, wordt ook hier onder het RRN-veld een link naar het aanvraagformulier getoond.

Wat gebeurt er na het indienen van de aanvraag?

  • Na het invullen van het formulier ontvangt de ingelogde persoon een bevestigingsmail.
  • Tegelijkertijd wordt er een melding gestuurd naar de verantwoordelijke SV-locatie.


De klant zou de volgende mail moeten ontvangen:


Mail die de locatieverantwoordelijke ontvangt:



Herinneringsmail medische fiche (vragenlijst):


  • Elke maandagochtend ontvangen gebruikers met een boeking in status "In afwachting" of "Bevestigd", waarvoor de medische fiche nog niet is ingevuld, een herinneringsmail.

    Wat staat er in de mail?

    • Een melding dat de vragenlijst nog moet worden ingevuld.
    • Een directe link naar het profiel om de fiche in te vullen.



Goedkeuring of weigering van een brevet

Wanneer een gebruiker een brevet toevoegt aan zijn/haar profiel, kan dit aan de admin-zijde worden beoordeeld.

Proces:

  1. Een admin keurt het brevet goed of weigert het via de backoffice.
  2. De gebruiker ontvangt automatisch een e-mail met de beslissing.

Inhoud van de mail:

  • Bij goedkeuring:
    "Je brevet is succesvol goedgekeurd en toegevoegd aan je profiel."
  • Bij weigering:
    "Je brevet is niet goedgekeurd. Neem contact op voor meer informatie."

Door deze notificatie blijft de gebruiker op de hoogte van de status van het brevet.




Beschikbaarheid van het ziekenfondsattest

Proces:

  • 7 dagen na de einddatum van een product waarvoor een ziekenfondsattest wordt voorzien, ontvangt de gebruiker automatisch een e-mail.
  • In deze e-mail wordt vermeld dat het ziekenfondsattest beschikbaar is om te downloaden.




Dossiers – Verzending van de eerste offerte

Proces:

  • Wanneer een dossier wordt aangemaakt, wordt de eerste offerte opgemaakt en verzonden naar de klant.
  • De klant ontvangt een e-mail met de offerte als bijlage.



  • Wanneer de klant de offerte aanvaardt, wordt het dossier goedgekeurd.

  • De klant ontvangt een automatische e-mail ter bevestiging van de goedkeuring van het dossier.



Weigering van het dossier

Proces:

  • Wanneer de klant de offerte niet aanvaardt en geen wijzigingen vraagt, wordt het dossier geweigerd.
  • De klant ontvangt een e-mail ter bevestiging van de weigering van het dossier.



Annulering van het dossier door de klant

Proces:

  • Als een klant besluit om het dossier te annuleren, wordt het dossier geannuleerd in het systeem.
  • De klant ontvangt een e-mail ter bevestiging van de annulering.




Facturen – Communicatie bij verzending

Afhankelijk van het type factuur wordt de klant via e-mail geïnformeerd. Hieronder de standaardteksten voor de verschillende factuurtypes:

  1. Voorschotfactuur
    Tekst in e-mail:

    "In bijlage vindt u de opgestelde voorschotfactuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."

  2. Factuur
    Tekst in e-mail:

    "In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."

  3. Creditnota
    Tekst in e-mail:

    "In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij betalen u deze zo snel mogelijk terug."

  4. Contante betaling
    Tekst in e-mail:

    "In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij verzoeken u om deze zo snel mogelijk te betalen."
    (zelfde als voor een gewone factuur)

  5. Creditnota bij contante betaling
    Tekst in e-mail:

    "In bijlage vindt u de opgestelde factuur. Wij betalen u deze zo snel mogelijk terug."
    (zelfde als voor een creditnota)


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren