Hoe maak je tickets aan ?

Gemaakt door Team .NET, Gewijzigd op Di, 23 Sep om 9:16 AM op Taco Orens

Luwio heeft ook een ticketing module, indien deze actief staat voor jou dan kan je functionaliteiten gebruiken die te maken hebben met ticketing. In dit artikel leggen we uit hoe je (mogelijks) een ticket in je aanbod kan steken.


INHOUDSOPGAVE


Waar kan ik Tickets vinden?


Dit hangt sterk af van hoe je installatie is opgezet. Je vindt Tickets in het Aanbod menu van Luwio. Van daaruit kan je nieuwe tickets aanmaken of bestaande bewerken. De naamgeving is installatie afhankelijk. 


Voorbeeld van een aanbod overzicht.


Tickets aanmaken: stap voor stap


Klik op + Tickets om een nieuw ticket aan te maken.

Opgelet: het kan zijn dat het woord tickets in jouw installatie iets anders is. 


Als je dit doet, dan maak je de template aan die je kan hergebruiken door middel van het toevoegen van extra periodes.


Vul volgende velden in: 

  • Naam
    Geef een duidelijke naam aan je ticket, bv. Schaatsbeurt kerstvakantie.

  • Activiteiten (optioneel)
    Koppel het ticket aan een bestaande activiteit(en), indien van toepassing. Dit laat toe op de front-office te tonen welke activiteiten er gekoppeld zijn aan het ticket. Ook je activiteiten filters kan je dan gebruiken indien gewenst.

  • Locatie
    Kies de locatie waar de activiteit van het ticket doorgaat.

  • Prijs
    Stel de kostprijs in voor het ticket. Dit kan gratis of betalend zijn. Het instellen doe je door te kiezen uit een lijst van prijzen. 

  • Resource (optioneel)
    Koppel één of meerdere resources. Dit zijn bv. een ijsbaan of een strandzone, en deze bepalen ook deels de capaciteit. 

  • Beschrijving (optioneel)
    Geef extra uitleg bij het ticket, dit verschijnt op de front-office



Als je de eerste paar velden hebt ingevuld en toegevoegd zal je zien dat er meer velden beschikbaar komen waar je extra zaken mee kan instellen. Met een enkele klik op de template ga je er terug in en kan je de extra velden of instellingen zien. 


Periode 

De volgende stap bestaat eruit een periode toe te voegen.


Een periode is kan op 1 moment doorgaan of kan een seizoen zijn of een langere tijdsspanne waarin de tickets beschikbaar zijn, zoals Kerstvakantie 2025.  


Je kan op verschillend manieren een periode toevoegen, dubbelklik op je ticket template die je net hebt gemaakt of bij enkele klik op je template en naar het tabje periode te gaan.

 

Klik op + Periode rechts bovenaan.



Ingevulde periode


 

Momenten

Binnen een periode voeg je momenten toe: dit zijn de tijd-slots waarvoor tickets verkocht worden, bv.:

  • 10:00 – 11:00

  • 11:00 – 12:00

  • enz.

    


Wanneer je alle gewenste momenten hebt toegevoegd, moet je ze alleen nog publiceren! 



  • Bezetting: het aantal personen dat effectief een ticket heeft gekocht.

  • Beschikbaar: hoeveel tickets er nog aangekocht kunnen worden.


Elke resource (bv. een ijsbaan) heeft een eigen capaciteit. Stel: de resource laat 100 mensen toe, maar je stelt bij het ticket een maximum van 50 in. In dat geval zullen er slechts 50 tickets beschikbaar zijn


Luwio kiest altijd de laagste capaciteit. Dus:
> Zijn de tickets op? Geen verkoop meer mogelijk.
> Is de resource-capaciteit bereikt? Ook dan stopt de verkoop.


Publicatie kanaal 

In het tabje prijzen vindt je "+ kanaal", als je daarop klikt vindt je de verschillende kanalen waar je aanbod gepubliceerd zal worden.



De admin prijs is de prijs die u zelf selecteerde en zal overal de weergegeven prijs zijn. Met admin wordt de back-office bedoeld. Als u daar manueel een boeking doet zal deze prijs worden voorgesteld.


Je kiest het juiste publicatie kanaal waar u het ticket wil publiceren.



Bij sommige kanalen, zoals de webshop, moet je de publicatie data (start en einde) ingeven en hoeveel uur van te voren ze mogen boeken en tot wanneer ze mogen boeken.



Zorg ervoor dat je publicatiestartdatum en het tijdstip vanaf wanneer boeken mogelijk is vóór het huidige moment liggen. Anders verschijnen de tickets niet online of kunnen ze niet geboekt worden.

Vergeet niet je prijzen aan te vinken!




Nu zou het ticket online beschikbaar moeten zijn voor de klanten.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren